Rolex Daytona 116520 har funnits med oss ​​i över rolex replica

 Rolex Daytona 116520 har funnits med oss ​​i över 16 år, från debuten 2000 tills den ersattes, den helkeramiska 116500 (hands-on här) debuterade 2016. Daytona-stål var inte ensam en sällsynt fågel som Rolex har ofta gjort extremt svårt att få tag på, men också en ikon bland lyxkronografer. Jag har rolex replica haft en liggande i ett par veckor och inte långt efter att jag började bära den ställde jag mig frågan: är Daytona steel en äkta kärleksklocka? Har han åldrats bra? Behöll han sin magi, eller svek hans berömmelse hans vakt när konkurrensen blev hårdare för varje år? Jag har många frågor, så jag började leta efter svar.

EN KORT SAMLING AV ICKE-TÅRÖGADE FRÅN ROLEX DAYTONAS HISTORIA

Det finns ett talesätt på ungerska som i direkt översättning säger "min armbåge kommer ut nu." Men när jag tänker på det, jag är inte riktigt säker på hur detta vetenskapligt tvivelaktiga ordspråk fick uppmärksamhet, så kan Daytona-berättelsen vid det här laget mycket väl falla av din armbåge också - du har hört det så många gånger.

Om du inte har vänner och vill vara säker på att det förblir så, försök att träffa nya i hotelllobbyn eller på internet, alltid göra narr av allt. Alternativt kan du helt enkelt lära dig dessa nummer och använda dem ofta vid offentliga sammankomster: 6239, 6240, 6262, 6269, 16520, 116520. Det finns andra referenser till Daytona, men dessa räcker redan för att hålla anständiga och roliga människor från att spendera för mycket tid rolex kopia omkring dig. , ska du prata om det ofta? Tonvikten ligger på att inte kalla allt genom dess referens hela tiden som en total dusch - och inte på att vara okunnig om klockans historia.

Även om Rolex har gjort kronografer sedan åtminstone 1930-talet, kan Daytonas historia spåras tillbaka till 1950-talet, då Rolex gjorde några kronografer som ibland nästan ofattbart fick titeln "Kronograf". Urtavlarnas fem rader var bara en enkel dröm vid den tidpunkten. Rolex verkar inte riktigt vilja att du ska veta så mycket om dessa utrangerade modeller - ingen pre-Daytona kronograf finns på deras annars mycket detaljerade historiksida, inte heller på deras ännu mer detaljerade historiksida på deras utskriftssida.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

För några veckor sedan rolex replica

Vacheron Constantin Heritage har alltid varit en fake rolex